Inhoud
Als voorgerecht: waarom zou je, en waar vind je ze? Voor de hoofdschotel: anders kijken en luisteren, goede vragen stellen, boeiende activiteiten doen. En het dessert, dat maken we samen: welke opdrachten kan je nu zelf bedenken rond een bepaalde film of fragment ?
Van animatiefilms tot abstract- experimentele kortfilms: we gaan ervoor om ze boeiend te maken voor jouw jong publiek. We zoeken eerst wat ons zelf intrigeert en boeit, zowel als publiek als in actieve opdrachten. We experimenteren met manieren om de materie te benaderen en te verwerken. Een methodisch kader moet je ten slotte toestaan op eigen houtje of met je team een menu samen te stellen voor jullie lekkerbekjes.
DUUR VAN DE OPLEIDING: kan ook meer dan 1 dagdeel.
Resultaat
De leerkracht krijgt voorbeelden om receptief en actief met de kinderen rond kunstfilms te werken.
De leerkracht heeft ideeën en methodes om zelf verder te werken rond artistieke films.
De leerkracht weet waar kunstfilms voor kinderen te vinden zijn.
Verplichte kennis/vaardigheid
Dit heb je minstens nodig om de opleiding te kunnen volgen.
geen voorkennis vereist.
Doelgroep
Leerkracht - DocentPedagogisch ICT-coördinator
Zorgcoördinator
Onderwijstypes
KleuteronderwijsLager onderwijs
Buitengewoon lager onderwijs
Secundair onderwijs
Buitengewoon secundair onderwijs
Hoger onderwijs
hoger onderwijs: lerarenopleiding